Webáruházat akár egy kezdő is tud építeni
Nagyon ambiciózus voltam ebben az évben, ezért elhatároztam, hogy webáruházat fogok nyitni az én kézzel készített gyerekjátékaimnak. Ahhoz azonban, hogy ezt el tudjam készíteni, tanulmányoznom kellett néhány webshopot, hogy lássam, hogyan csinálják ezt mások. (Ezt hívják benchmarkingnak.)
Felkerestem a kedvenc webáruházamat, az Expresszboltot és végig néztem a weboldal felépítését, struktúráját, a képeket és leírásokat. Azt szeretem ebben a weboldalban, hogy a termékpaletta szuperül van kategorizálva. A fejlécben megtalálható minden fontos kontakt infó, a vásárló szeme előtt van, nem kell keresgélni az oldal aljában. A header folyamatosan változik, az akciós termékek képét mutatja. Néha megjelenik egy felugró ablak, ami felhívja a figyelmet extra kedvezményekre, így stimulálja a vevőt a vásárlásra. Én is szeretnék majd nyitási, illetve folyamatos akciókat tartani a webshopomban.
A másik szuper ötlet a betűk mérete. Szeretem látni, amit vásárlok, az Expresszbolt webshop szövege, címkéi, terméknevei pedig jól ki vannak emelve, átláthatóak. A termékleírás minden terméknél bőséges, az a vásárló, aki szeret jól utánajárni az infóknak, mindent megtalál a weboldalon. Ugyanakkor azoknak is kedvez az oldal, aki csak a lényeget, az árat szeretné látni, hiszen nagy kiemelések fókuszálják a szemet a lényegre.
A termékek adatlapjának az alján a webshop ajánl kapcsolódó termékeket, ezzel segítve a keresztvásárlást. Így a vevőnek több termék kerül a kosarába. Ehhez egy jól felépített adatbázisra van szükség, mint amilyen az Expresszboltban is van.
Miután átnéztem eladói szemmel a webáruházat, nagy lendülettel vágtam bele saját wordpress oldalam programozásába. Egy kis ihletgyűjtés után már nem is tűnt akkora feladatnak, mint azt gondoltam.