Autóflotta egy multinál
Nem tudom, ti észrevettétek-e, de szerintem egyre nagyobb divat ma a programozás. Úgy értem, egyre másra bukkannak fel a képzések, OKJ-s iskolák, cégek, amik erre vannak szakosodva. Szerintem az állhat a dolog hátterében, hogy manapság minden az automatizálás körül forog: minden folyamatot le akarunk egyszerűsíteni – mármint a gazdaság és a gazdasági szereplők – , hogy ezáltal kevesebb legyen a kiadás és nagyobb a profit. Teljesen egyetértek egyébként azzal, hogy több programozóra van szükség ma Magyarországon, és hogy hiány van jó szakemberekből.
A probléma szerintem az, hogy az egyetemi képzések nem megfelelőek. Tanulnak ugyan a hallgatók hasznos dolgokat, de mivel egy dinamikusan fejlődő ágazatról beszélünk, ezért sok régimódi, mai technológiával felesleges vagy akár használhatatlan technikát és programozási nyelvet is meg kell tanulni. Ilyen szakok például a villamos mérnök vagy a mechatronikai mérnök. Sokan ki is buknak ezekről a szakokról az óriási követelmények miatt, és elmennek valamilyen könnyebb szakra tanulni, mert diplomát mondjuk mindenképpen szeretnének. Pedig sokan a kibukottak közül is nagyon remek programozók lehetnének, ha elavult szoftverek és technikák helyett modern, adaptív módszereket és látásmódot tanulnának.
Én egy multinál programozok évek óta, és nagyon elégedett vagyok. Van, akinek nem jön be a multi környezet, de én szerencsére hamar beleszoktam. Jó projekteket kapok, élvezem a munkám. Emellett persze fontos, hogy versenyképes bért kapok, és még béren kívüli juttatásokat is.
A béren kívüli juttatásom egyik legfőbb része, a céges autó. Ez nálam azért játszik kiemelt szerepet, mert már menedzseri kategóriában vagyok a cégnél, ennélfogva az ügyfelekkel én érintkezem a legtöbbet a projektcsapatból. Egy fajta hidat képzek a cég, a projekten dolgozók és az ügyfél között. Sokat járok tehát a városon belül is ki az ügyfelekhez, de gyakran előfordul, hogy vidéki nagyvárosokba, sőt, szomszédos országokba is autóval megyek.
Nemrég felmerült bennem, hogy alaposabban megnézem az autóm lízingszerződését, mert tudni szeretném, mennyi esélyem van a szerződés lejártakor megvásárolni a gépjárművet. Találtam egy oldalt, ami pont ezzel foglalkozik. Nem mondanám, hogy elveszett ember vagyok jogi és gazdasági kérdésekben, de azért mindig jó, ha tisztán el van magyarázva, hogy mit is várhatok, mit kaphatok, mire számíthatok. A jogi szakzsargon nem gyakran segíti a megértést egy egyszerű halandó számára. A http://www.flottakezeles.hu/hitel-lizing-tartos-berlet-afa.html linken ti is megnézhetitek, miből okosodtam.
A hitel, a lízing és a tartós bérlet közötti különbséget magyarázzák el érthető módon. Ezenkívül a magánhasználatról és az üzleti használatról is szó esik benne. Ez nekem azért fontos, mert nálunk szabad felhasználású az autó, és megmondom őszintén, az adóbevalláskor sosem értettem, hogy melyik összeg mit takar, mit mire tudok elszámolni… Azért ezt utólag kicsit felelőtlennek is érzem magamtól, hiszen az adóbevallása egyedül a magánszemélynek magának fontos, mit törődik azzal a munkáltatóm, ha én például rosszul adózom.
Lényeg, hogy a flottakezeles.hu oldalról most sikerült annyira tájékozódnom, hogy a szerződéseimet átfésülve arra jutottam, beszélnem kell a kollégákkal, akik az autóflottánkkal foglalkoznak. Ajánlani fogom nekik mindenképpen ezt az oldalt, mert nekem úgy jött le, nem éppen optimálisan és átláthatóan folyik ez a szolgáltatás (vagy pénzügyi termék, ugye!) a vállalatnál. Azt nem tudom, mit fognak szólni, ha írok egy emailt, hogy légyszi olvassátok már el a http://www.flottakezeles.hu/hitel-lizing-tartos-berlet-afa.html oldalt, mert szerintem rosszul csináltok valamit… Mindenesetre, remélem nem sértődnek meg!